Onze software

Onze software is modulair opgebouwd waardoor elk bedrijf zijn telefonie op maat kan inrichten

Wat is een telefooncentrale in de cloud?

Een cloud telefooncentrale (of online of hosted telefooncentrale) is een virtuele telefooncentrale, software dus, die zich ergens op krachtige servers op het internet bevindt.

Voordelen van de cloud?

Beheer

U kan de telefooncentrale zelf beheren en configureren via een gebruiksvriendelijke website. Uw telefoonnummer, telefoontoestellen en andere instellingen beheert u zelf op 1 centrale plaats.

Schaalbaarheid

De online telefooncentrale groeit gemakkelijk mee met uw onderneming. Extra telefoon-nummers, gesprekskanalen, accounts voor IP-phones, … zijn met een muisklik beschikbaar.

Werken van overal

Uw telefonie is niet geografisch gebonden. Waar u zich ook bevindt, uw telefonie gaat met u mee.

Infrastructuur

U heeft geen ruimte nodig om een fysieke server te plaatsen in het bedrijf.

Kostenplaatje

Geen dure investeringen meer in een logge doos! U betaalt gewoon maandelijks de dienst die u afneemt, nl. de online telefooncentrale.

Evolutie

WeAreVoip is constant in beweging. Er worden voortdurend nieuwe functionaliteiten toegevoegd

VoIP-telefoontoestellen

Dit zijn telefoontoestellen die beschikken over een netwerkaansluiting waardoor we deze toestellen kunnen inpluggen op het computernetwerk van het bedrijf, net zoals we een computer of laptop met een netwerkkabel aansluiten.

Internetverbinding

Het netwerk dat we gebruiken is hetzelfde netwerk waarmee we onze computers, laptops,… in staat stellen met elkaar te verbinden: het computernetwerk.

VoIP-operator

Als laatste is er ook een Internet Telephony Service Provider (ITSP) nodig die de WeAreVoip telefooncentrale verbindt met de andere types netwerken zoals het GSM-netwerk of de analoge telecomproviders.

Wallboard

via het Wallboard kan in realtime alle informatie over aan-de-gang-zijnde gesprekken geanalyseerd worden. Verschillende views kunnen verschillende grafieken tonen.

Unified Communications

Voer (video) gesprekken via de We Are Voip softphone. Maar de UC-app is meer dan een softphone: zie de status van Collega’s, beheer telefoonboek contacten, beluister gesprekopnames en voicemail-berichten. De extended version heeft meerdere views, realtime gesprekken board, en kan oa Call Queues en Call Parks monitoren. Beschikbaar voor macOS, iOS, Windows en Android.

Statistieken applicatie

Meer dan 1 jaar aan gespreksdata kan geannalyseerd worden in verschillende grafieken.

Wat heb je nodig?

De voornaamste functionaliteiten hieronder opgelijst!

Laat uw voicemailberichten als geluidsbestand naar uw mailadres sturen. Snel en eenvoudig!

Monitor de status van uw collega’s via lampjes op uw telefoontoestel. Deze knoppen kunnen verschillende kleuren aannemen (groen = vrij, rood = bezet, rood pinken = rinkelen). U kunt de oproep gemakkelijk overnemen via een druk op de knop. Wanneer de knop groen is, dient deze tevens als speeddial naar uw collega.

Personaliseer uw telefooncentrale door eigen gemaakte voiceprompts (bijvoorbeeld een boodschap aan de beller tijdens een sluitingsdag) en zelf samengestelde wachtmuziek toe te voegen aan uw telefooncentrale.

Bepaal kantooruren, feestdagen en vakantieperiodes. Inkomende oproepen kunnen anders behandeld worden naargelang de tijdsfilter die actief is. Zo kunt u bijvoorbeeld een voiceprompt laten afspelen tijdens een feestdag en al dan niet een voicemailbericht laten inspreken.

Bepaal zelf wat met een inkomende oproep moet gebeuren. Wilt u de beller verwelkomen met een voiceprompt (bijvoorbeeld een ‘welkomstboodschap’) of wilt u liever werken met een virtuele telefoniste (IVR) of call queues? Meerdere stappen zijn mogelijk, indien een oproep via de eerste stap niet wordt beantwoord, gaat de telefooncentrale zelf over naar de tweede stap. Deze routes zijn zelf te beheren via een gebruiksvriendelijke web-interface zodat u deze ten alle tijde kunt aanpassen naar uw wensen.

Monitor 1 of meerdere voicemailboxen via een knop op uw VoIP-telefoontoestel. Van zodra u een voicemailbericht heeft, brandt deze knop of krijgt u een melding op het display van uw telefoontoestel. Afhankelijk van het type telefoontoestel kunt u eveneens het bericht beluisteren via een druk op de knop.

Maak een auditief onderscheid tussen externe of interne inkomende oproepen, of bepaal per oproepnummer een aparte ringtone.

‘Function Indicator’ wijst op de knoppen van uw VoIP-telefoontoestel dat u kunt instellen om te switchen tussen instellingen op uw telefooncentrale. Zo kunt u bijvoorbeeld switchen tussen de routes ‘naar vast toestel’ en ‘naar gsm’ telkens wanneer u op de baan gaat of terugkomt. De knop toont via Rood/groen welke route actief is. Bij Advanced Function Indicators is het mogelijk om meerdere instellingen te wijzigen, zoals kantooruren, medewerkers toevoegen/verwijderen aan call queues.

Versleutel de signalisatie en audio van gesprekken. Met Secure SIP kan men niet achterhalen naar welk telefoonnummer gebeld wordt en met Secure RTP kan men ook niet achterhalen wat gezegd werd tijdens de oproep.

Maak verkorte nummers aan voor externe nummers dat u vaak gebruikt. Op deze manier hoeft u niet steeds het integrale telefoonnummer in te tikken. Verkorte nummers worden ook gebruikt om externe nummers aan een mixed belgroep toe te voegen.

Mixed belgroepen of gemengde belgroepen bestaan uit zowel interne als externe nummers. Een oproep kan in één beweging naar de volledige belgroep gestuurd worden zodat alle telefoontoestellen samen rinkelen. In een mixed belgroep kunnen dus ook gsm-nummers opgenomen worden voor personen die zich vaak op de baan begeven.

U kunt een prefix aanmaken (dit is een korte code dat verwijst naar één van uw oproepnummers) waarmee u de telefooncentrale kunt dwingen om bijvoorbeeld uit te bellen met een bepaald oproepnummer of om alle oproepen op een bepaald nummer onmiddellijk door te sturen naar een extern nummer.

Deze virtuele telefoniste zorgt ervoor dat uw bellers meteen met de juiste dienst worden verbonden. Druk 1 voor … , druk 2 voor … , druk 3 voor  … kent iedereen. Maar het is ook mogelijk om bestaande klanten hun klantennummer te laten intikken of een meercijferige code te laten intikken om doorverbonden te worden met een vaste werknemer.

Parkeer een oproep gedurende een korte tijd. Ligt een dossier in een andere bureau? Geen probleem, parkeer de oproep, ga naar de andere locatie en neem daar het gesprek terug op.

Bepaal welke extra informatie op het scherm van uw telefoontoestel verschijnt. Bijvoorbeeld de code zoals ingetikt door de beller in het IVR menu, ideaal wanneer u vraagt naar taalkeuze of klantennummer laat intikken.

Plaats inkomende oproepen in een virtuele wachtrij waar ze tevens vergezeld worden van wachtmuziek. Laat één of meerdere medewerkers de oproepen volgens het ‘first in-first out’-principe de oproepen behandelen. U krijgt de mogelijkheid om de beller periodiek een boodschap mee te geven zoals hun plaats in de wachtrij.

Neem gesprekken op om later als een geluidsbestand te bewaren en af te spelen. Gesprekken opnemen kan via een toetsencombinatie of bepaal in de pbx van welke medewerkers steeds alle oproepen opgenomen moeten worden.

Voer een conferentiegesprek met 2 of meerdere personen.

Via Automated Call Direction of ACD kunt u een inkomende oproep behandelen op basis van het telefoonnummer. Dit betekent dat de telefooncentrale het telefoonnummer herkent en de oproep anders zal behandelen in vergelijking met een normale oproep, bijvoorbeeld meteen doorsturen naar een specifieke medewerker. Bijvoorbeeld: Supportmedewerkers op de baan die een probleem ervaren, willen niet eerst via het onthaal inbellen om bij een tweedelijns medewerker terecht te komen. Zij willen meteen terechtkomen bij de tweedelijns hulp om ondersteuning te krijgen.

Direct Inward System Access

Bel in op uw online telefooncentrale vanaf een extern nummer en krijg een kiestoon te horen. U kunt ieder extern of intern oproepnummer intikken en uitbellen met het oproepnummer van uw bedrijf.

Callback

Callback heeft een gelijkaardige functie als DISA, maar hier wordt u teruggebeld vanaf uw telefooncentrale en krijgt u een kiestoon te horen.

De module Hot Desking stelt u in staat om een telefoontoestel met meerdere medewerkers te delen, maar toch werkt elke medewerker met zijn eigen instellingen. Ideaal voor bedrijven waar medewerkers vaak wisselen van locatie.
Hot Desking maakt gebruik van Phone Provisioning om de instellingen op het telefoontoestel in te laden.

Via Call Intrusion kunt u met uw VoIP-telefoontoestel meeluisteren met een gesprek dat een andere medewerker voert op zijn VoIP-telefoontoestel. Bovendien kunt u via de Fluistermodus iets zeggen tegen uw medewerker zonder dat de beller het hoort.

Call Intrusion wordt vaak gebruikt in Call Centers en is ideaal voor trainingsituaties.

LCR is de techniek om uitgaande gesprekken te laten verlopen via een SIP-provider die hiervoor de minste gesprekskost zal aanrekenen.

U kan in deze module zelf bepalen via welke SIP-provider een uitgaande oproep moet gaan op basis van de bestemming.

U kunt de VoipCenter telefooncentrale software combineren met een softphone naar keuze (bijvoorbeeld Zoiper, SJphone, X-lite, …).

U kan een Follow-Me account aanmaken waaraan verschillende ‘devices’ zijn gehecht (VoIP-telefoontoestel, GSM, Softphone, Voicemailbox). Deze ‘devices’ zijn endpoints waarop u bereikbaar bent. Naargelang de gekozen procedure worden uw verschillende ‘devices’ gecontacteerd in een poging u te bereiken.

  • Voicemail-to-email

    Laat uw voicemailberichten als geluidsbestand naar uw mailadres sturen. Snel en eenvoudig!

  • Busy Lamp Fields (BLF)

    Monitor de status van uw collega’s via lampjes op uw telefoontoestel. Deze knoppen kunnen verschillende kleuren aannemen (groen = vrij, rood = bezet, rood pinken = rinkelen). U kunt de oproep gemakkelijk overnemen via een druk op de knop. Wanneer de knop groen is, dient deze tevens als speeddial naar uw collega.

  • Eigen Voice Prompts en wachtmuziek

    Personaliseer uw telefooncentrale door eigen gemaakte voiceprompts (bijvoorbeeld een boodschap aan de beller tijdens een sluitingsdag) en zelf samengestelde wachtmuziek toe te voegen aan uw telefooncentrale.

  • Tijdfilters

    Bepaal kantooruren, feestdagen en vakantieperiodes. Inkomende oproepen kunnen anders behandeld worden naargelang de tijdsfilter die actief is. Zo kunt u bijvoorbeeld een voiceprompt laten afspelen tijdens een feestdag en al dan niet een voicemailbericht laten inspreken.

  • Call Routing

    Bepaal zelf wat met een inkomende oproep moet gebeuren. Wilt u de beller verwelkomen met een voiceprompt (bijvoorbeeld een ‘welkomstboodschap’) of wilt u liever werken met een virtuele telefoniste (IVR) of call queues? Meerdere stappen zijn mogelijk, indien een oproep via de eerste stap niet wordt beantwoord, gaat de telefooncentrale zelf over naar de tweede stap. Deze routes zijn zelf te beheren via een gebruiksvriendelijke web-interface zodat u deze ten alle tijde kunt aanpassen naar uw wensen.

  • Messafe Waiting Indicator (MWI)

    Monitor 1 of meerdere voicemailboxen via een knop op uw VoIP-telefoontoestel. Van zodra u een voicemailbericht heeft, brandt deze knop of krijgt u een melding op het display van uw telefoontoestel. Afhankelijk van het type telefoontoestel kunt u eveneens het bericht beluisteren via een druk op de knop.

  • Distinctive Ringtone

    Maak een auditief onderscheid tussen externe of interne inkomende oproepen, of bepaal per oproepnummer een aparte ringtone.

  • Function Indicator

    ‘Function Indicator’ wijst op de knoppen van uw VoIP-telefoontoestel dat u kunt instellen om te switchen tussen instellingen op uw telefooncentrale. Zo kunt u bijvoorbeeld switchen tussen de routes ‘naar vast toestel’ en ‘naar gsm’ telkens wanneer u op de baan gaat of terugkomt. De knop toont via Rood/groen welke route actief is. Bij Advanced Function Indicators is het mogelijk om meerdere instellingen te wijzigen, zoals kantooruren, medewerkers toevoegen/verwijderen aan call queues.

  • Secure Calling (SIP-TLS & sRTP)

    Versleutel de signalisatie en audio van gesprekken. Met Secure SIP kan men niet achterhalen naar welk telefoonnummer gebeld wordt en met Secure RTP kan men ook niet achterhalen wat gezegd werd tijdens de oproep.

  • Verkorte nummers

    Maak verkorte nummers aan voor externe nummers dat u vaak gebruikt. Op deze manier hoeft u niet steeds het integrale telefoonnummer in te tikken. Verkorte nummers worden ook gebruikt om externe nummers aan een mixed belgroep toe te voegen.

  • Mixed Belgroepen

    Mixed belgroepen of gemengde belgroepen bestaan uit zowel interne als externe nummers. Een oproep kan in één beweging naar de volledige belgroep gestuurd worden zodat alle telefoontoestellen samen rinkelen. In een mixed belgroep kunnen dus ook gsm-nummers opgenomen worden voor personen die zich vaak op de baan begeven.

  • Prefix Configuration

    U kunt een prefix aanmaken (dit is een korte code dat verwijst naar één van uw oproepnummers) waarmee u de telefooncentrale kunt dwingen om bijvoorbeeld uit te bellen met een bepaald oproepnummer of om alle oproepen op een bepaald nummer onmiddellijk door te sturen naar een extern nummer.

  • Interactive Voice Response (IVR-keuzemenu)

    Deze virtuele telefoniste zorgt ervoor dat uw bellers meteen met de juiste dienst worden verbonden. Druk 1 voor … , druk 2 voor … , druk 3 voor  … kent iedereen. Maar het is ook mogelijk om bestaande klanten hun klantennummer te laten intikken of een meercijferige code te laten intikken om doorverbonden te worden met een vaste werknemer.

  • Call Parking

    Parkeer een oproep gedurende een korte tijd. Ligt een dossier in een andere bureau? Geen probleem, parkeer de oproep, ga naar de andere locatie en neem daar het gesprek terug op.

  • Text@Display

    Bepaal welke extra informatie op het scherm van uw telefoontoestel verschijnt. Bijvoorbeeld de code zoals ingetikt door de beller in het IVR menu, ideaal wanneer u vraagt naar taalkeuze of klantennummer laat intikken.

  • Call Queues

    Plaats inkomende oproepen in een virtuele wachtrij waar ze tevens vergezeld worden van wachtmuziek. Laat één of meerdere medewerkers de oproepen volgens het ‘first in-first out’-principe de oproepen behandelen. U krijgt de mogelijkheid om de beller periodiek een boodschap mee te geven zoals hun plaats in de wachtrij.

  • Call recording

    Neem gesprekken op om later als een geluidsbestand te bewaren en af te spelen. Gesprekken opnemen kan via een toetsencombinatie of bepaal in de pbx van welke medewerkers steeds alle oproepen opgenomen moeten worden.

  • Call Conferencing

    Voer een conferentiegesprek met 2 of meerdere personen.

  • Automated Call Direction (ACD)

    Via Automated Call Direction of ACD kunt u een inkomende oproep behandelen op basis van het telefoonnummer. Dit betekent dat de telefooncentrale het telefoonnummer herkent en de oproep anders zal behandelen in vergelijking met een normale oproep, bijvoorbeeld meteen doorsturen naar een specifieke medewerker. Bijvoorbeeld: Supportmedewerkers op de baan die een probleem ervaren, willen niet eerst via het onthaal inbellen om bij een tweedelijns medewerker terecht te komen. Zij willen meteen terechtkomen bij de tweedelijns hulp om ondersteuning te krijgen.

  • Direct Inward System Access (DISA) & Callback

    Direct Inward System Access

    Bel in op uw online telefooncentrale vanaf een extern nummer en krijg een kiestoon te horen. U kunt ieder extern of intern oproepnummer intikken en uitbellen met het oproepnummer van uw bedrijf.

    Callback

    Callback heeft een gelijkaardige functie als DISA, maar hier wordt u teruggebeld vanaf uw telefooncentrale en krijgt u een kiestoon te horen.

  • Hot Desking

    De module Hot Desking stelt u in staat om een telefoontoestel met meerdere medewerkers te delen, maar toch werkt elke medewerker met zijn eigen instellingen. Ideaal voor bedrijven waar medewerkers vaak wisselen van locatie.
    Hot Desking maakt gebruik van Phone Provisioning om de instellingen op het telefoontoestel in te laden.

  • Call Inttrusion

    Via Call Intrusion kunt u met uw VoIP-telefoontoestel meeluisteren met een gesprek dat een andere medewerker voert op zijn VoIP-telefoontoestel. Bovendien kunt u via de Fluistermodus iets zeggen tegen uw medewerker zonder dat de beller het hoort.

    Call Intrusion wordt vaak gebruikt in Call Centers en is ideaal voor trainingsituaties.

  • Least cost routing (LCR)

    LCR is de techniek om uitgaande gesprekken te laten verlopen via een SIP-provider die hiervoor de minste gesprekskost zal aanrekenen.

    U kan in deze module zelf bepalen via welke SIP-provider een uitgaande oproep moet gaan op basis van de bestemming.

  • Softphones

    U kunt de VoipCenter telefooncentrale software combineren met een softphone naar keuze (bijvoorbeeld Zoiper, SJphone, X-lite, …).

  • Follow-Me

    U kan een Follow-Me account aanmaken waaraan verschillende ‘devices’ zijn gehecht (VoIP-telefoontoestel, GSM, Softphone, Voicemailbox). Deze ‘devices’ zijn endpoints waarop u bereikbaar bent. Naargelang de gekozen procedure worden uw verschillende ‘devices’ gecontacteerd in een poging u te bereiken.

Integraties

Onze software biedt de mogelijkheid om gekoppeld te worden met een ruime waaier aan applicaties die je reeds gebruikt. We voegen regelmatig nieuwe applicaties toe zodat de meest populaire tools kunnen geïntegreerd worden.